آبشکوه: وبلاگ "اردیب سلام" در اقدامی پسندیده و نیکو بخشی از پست جدید خود را به نشر مطلبی تحت عنوان "اردیب شناسی-بخش ششم-مسجد صاحب الزمان(عج) " قرار داد. وبلاگ آبشکوه ضمن تقدیر و تشکر از این اقدام نیکو و حسنه ، اقدام به بازنشر این مطلب درخور می نماید.

به نقل از اردیب سلام

اردیب شناسی

بخش ششم

مسجد صاحب الزمان اردیب

در این قسمت از اردیب شناسی می خواهیم به مسجد زیبای وسط دهمون که اسمش اسم امام عصرمون امام زمان (عج)  است بپردازیم همتون توی جریان ساختشو و راه اندازی و غیره آن بودید و ما فقط کمی از آن را برای خوانندگان عزیز تعریف می کنیم از زمان ساختش گرفته که چرا و به چه علت ساخته شده و تا چیز های دیگر از قبیل بناهاشو و غیره

این مسجد زیبا در سال 1369 ساخته شد و از شنیده هایی که از افراد اهالی روستا پرسیده شده این مسجد به علت کوچک بودن مسجد جامع میدون و یکی شدن مکان نماز در حسینیه و مسجد جامع کوچک ساخته شده وپیشنهاد دهنده ی اولیه آن را هم پدر خود بنده(حاج رضا جعفری) بوده و بعد از پیشنهادی که از سوی پدرم داده شد تصمیم گرفته شد که این مسجد زیبا را تاسیس کنند و اولین بانی آن جناب آقای حاج طره خانی از تهران بود وبعد از پیدا شدن بانی ها تصمیم به تشکیل هیئت امنایی برای مسجد شد

ادامه مطلب...



موضوعات مرتبط: خبر
ادامه مطلب

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/۳٠ | ٧:۳٥ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

به نقل از وبلاگ خور نگین سبز کویر

وبلاگ دردم از یارست نوشت:

نماینده شهرستان طبس که در کمتر از 200 کیلومتری ما قرادارد با عنایت به قوانین جمهوری اسلامی و قابلیتهای مهجوره آن در این چند ساله گامهای بسیار بزرگی در راستای بهبود شرایط معیشتی و رفاهی و اشتغالی آن خطه کویری برداشته اند .

 رساندن خط لوله گاز سراسری و بهره مندی همگانی و جذب صنایع متعدد و تلاش در بهبود شرایط جذب توریست و گردشگرو در جدیدترین این اقدامات کاهش هزینه برق از جمله خدمات این نماینده فعال و فهیم است .

اما در شهرستان ما چه خبر است .

به لحاظ جغرافیایی و اقلیمی شرایط ما و شهرستان طبس حدودا یکسان است که البته مزیتهایی نیز نسبت بدانجا داریم . ولیکن سالهاست که منطقه ما در رقابتی نانوشته با نایین قربانی شده است .

جناب آقای طباطبایی مشکل آب در شهرستان بیداد می کند و وضعیت راهها در حد افتضاح است .هزینه برق را بارها کتبا و لسانا خدمتتان عرض کردیم و قانون کسرهزینه ی برق بر اساس شرایط دمایی- بارشی و عدم دسترسی به گاز را یادآوری نمودیم .و در مورد مشکلات زیرساختی جذب توریست نیز که بارها صاحب نظران از شما خواهان اقدامی عاجل بوده اند .

اما شما دوپاسخ داده اید :

1- کمبود شدید بودجه   2- درحال بررسی و کار کارشناسی است

جناب آقای طباطبایی دوستانتان و شما در سطح شهرستان گویا به جای خدمت رسانی به مردم مستضعف شهرستان فعلا به فکر تقسیم قدرت هستید و آن هم البته به یارانتان در دوطیف البته سخت است .

جناب آقای طباطبایی و یاران محترم شهرستان خور را دریابید و از قابلیتها  و پتانسیلهای موجود استفاده کنید و اینرا بدانید که برای خدمت به سطح شهرستان چند چیز لازم است . در ابتدا تقوای سیاسی و بعد باور اینکه دیدگاههای جناحی و باندی سم پیشرفت جامعه هستند پس به بیراهه دولت کریمه نروید و هر اموراتی که قرار است در اینجا بگذرد باید بدست افراد خدوم و متعهد و متخصص بومی برآید نه نایینی هها و اصفهانی هایی که فقط به فکر ارتقائ رتبه شغلی خود هستند

....................................................................

همچنین وبلاگ پیام خور طی پستی در همین رابطه و موضوع نوشت:

آرزو و خواسته مردم خور، در شهرستان طبس محقق شد
پیام خور نوشت: امیدواریم که جناب آقای طباطبایی نایینی هم همانند نماینده مردم طبس که واقعا خدمت بزرگی به مردم طبس نمودند، قدمی در آرزوی دیرینه مردم خور که همان کاهش قیمت برق در فصول گرم سال در شهرستان خوروبیابانک هستند بردارند و حداقل یک یادگاری از خود برجای بگذارند.

قابل توجه جناب آقای طباطبایی نایینی نماینده محترم نایین و خوروبیابانک:

پیام خور: پس از پیگیری های مجدانه دکتر عبداله زاده نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه اخیر هیئت دولت تعرفه برق شهرستان طبس از عادی به درجه سه گرمسیری کاهش یافت.

 ادامه مطلب را  در وبلاگ پیام خور بخوانید...



موضوعات مرتبط: خبر , دانستنی , نقد

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٢٩ | ۱:۱٤ ‎ب.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()
  

شیون بلنداست و گویی این همه ناله را پاسخی نیست.

زمینیان در ماتمند و آسمانیان چشم انتظار و علی چون همیشه مظلوم...

امشب عجب حالی دارد حسن، نمی‌داند از غم فراق پدر بگرید یا بر این وصال ابدی غبطه خورد و حسین همچنان به پدر می‌نگرد ، پدر که غریبانه در بستر جهل کوفیان خفته.

علی را در محراب عشق کشتند ،

فرق عدالت را در شام سیاهی شکافتند و نخواستند آفتاب، ظلمت شب‌هایشان را روشن کند .

علی غریب و تنها، شکوه در چاه می‌کرد، نخلستان‌های کوفه هیچگاه ناله‌های شبانه‌اش را از یاد نخواهد برد .

دل آسمانی‌اش پر بود از عشق خدا و همین عشق او را به عرشیان پیوند می‌زد و امشب عرش را در مقدمش، آذین بسته‌اند

علی رهسپار است و دلها در پی او روان،

او می‌رود و حسرت ابدی جهان را فرا می‌گیرد،

چرا که علی یگانه بود ...



موضوعات مرتبط: ائمه اطهار , شهادت

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٢٩ | ٧:۳۳ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏
إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ (۱)
وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ (۲)
لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ (۳)
تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ فِیها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ (۴)
سَلامٌ هِیَ حَتَّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ (۵)

با توجه به آیات سوره قدر می‌توان به فضیلت‌های شب قدر پی برد:
۱. قرآن در آن نازل شده است.
۲. عبادت و احیای آن معادل بیش از هزار ماه است.
۳. خیرات و برکات الهی در آن شب نازل می‏شود.
۴. رحمت خاص خدا شامل حال بندگان می‏گردد.
۵. فرشتگان و روح در آن شب نازل می‏گردند.

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند. شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

عظمت و فضیلت این شب بر سایر شبها را از این امور می‌توان به دست آورد:

۱) آمرزش گناهان: پیامبر خدا(ص) در تفسیر سوره «قدر» فرمودند:
«هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده میشود.»

۲) قلب رمضان: امام صادق(ع) فرمودند:
«از کتاب خدا استفاده می‌شود که شماره ماههای سال نزد خداوند، دوازده ماه است و سرآمد ماهها ماه رمضان است و قلب ماه رمضان لیلة القدر است.»

۳) نزول قرآن: طبق روایات، مجموع قرآن در شب قدر دفعی و یکباره بر پیامبر (ص) نازل شده است. این نزول دفعی و یکباره قرآن است، اما نزول تدریجی قرآن طی 23 سال دوران نبوت پیامبر گرامی(ص) به صورت الفاظ نازل شده است.
۴) برتر از هزار ماه: نزول همه‌ی ملائکه و روح در شب قدر بر زمین و سلام دادن بر بندگان خدا نشانه شرافت آن بر هزار ماه است. امام باقر(ع) فرمودند:
«عمل صالح در شب قدر از قبیل نماز، زکات و کارهای نیک دیگر بهتر است از عمل در هزار ماهی که در آن شب قدر نباشد.»

فرصت شب قدر را غنیمت بدانیم

شب قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل. این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدیها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم. نیکو و شایسته است با صدقات قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دو چندان ببریم.
در شب قدر که شب‌زنده‌داری می‌کنیم، خداوند نام ما را در گروه نیک‌بختان ثبت می‌کند و آتش جهنم را بر ما حرام می‌سازد. آیا توفیقی بالاتر از این هست که آتش جهنم بر ما حرام شود و به خدا نزدیک‌تر شویم؟
دعاهای شبهای رمضان مجموعه‌ای است روشنی‌بخش که با تکرار تلاوت آنها، آموزش‌های آن‌ها به صورت هدف‌هایی برای ما در می‌آیند. پس هنگام خواندن این ادعیه شایسته و بهتر است مفهوم آنها را نیز همواره مدنظر داشته باشیم و با تلاش و کوشش به سوی این هدف‌های مطرح‌شده در دعاها گام برداریم.


موضوعات مرتبط: دانستنی , شب قدر

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٢٥ | ٩:٤٥ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

امام صادق علیه السلام فرمود:

هر کس که در روز بسیار گرم براى خدا روزه بگیرد و تشنه شود خداوند هزار فرشته را مى‏گمارد تا دست‏به چهره او بکشند و او را بشارت دهند تا هنگامى که افطار کند.

الکافى، ج 4 ص 64 ح 8; بحار الانوار ج 93 ص 247



موضوعات مرتبط: حدیث

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٢٤ | ۸:٢٧ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

در پی درج مطلبی از سوی اینجانب در وبلاگ آبشکوه در خصوص تشکیل جلسه با حضور جناب دکتر کریمی و دیگر دوستان با جناب مهندس رضوی و درج نقدی اجمالی بر آن، انتقادات زیادی از سوی افراد مشخصی که البته برای من شناخته شده اند وارد گردید و مرا بر آن داشت که مطلبی تکمیلی بر مطالب قبلی خود اضافه نمایم.

اول اینکه مطلبی که در وبلاگ قرار گرفته شده ماحصل یک ناهماهنگی بین بنده و آقای هاشمی همکار وبلاگ نویس بنده بود. بدین صورت که من در حال آماده سازی و یرایش مطلب مذکور بودم که کاری برایم پیش آمد و من مجبور شدم مطلب را به صورت پیش نویس و آماده برای انتشار در قسمت ارسال قرار دهم که آقای هاشمی بدون هماهنگی با من مطلب را منتشر نمود و من نیز تا امروز صبح خبری از انتشار مطلب نداشتم  و البته قرار بود متن را ویرایش نموده و نقدی بهتر بنویسم و منتشر نمایم.

دوم اینکه بنده به حرمت برخی از دوستانی که در جلسه حضور داشتند و برای من بسیار عزیزند(مثل آقایان دکتر کریمی و ...) نقد خود را از مطلب مذکور حذف نمودم.

سوم اینکه  در نقد منتشر شده از تشکیل جلسه و استماع سخنان توسط مهندس رضوی تشکر شده و البته از دست اندرکاران اینکار نیز .

چهارم اینکه  کسانی که طی این ساعات گذشته که نقد منتشره در وبلاگ قرار گرفت و من هم بی خبر بودم (17 ساعت قبل) بنده را مورد آماج تهمت ها قرار دادند از آنان می گذرم و از خداوند می خواهم از آنها درگذرد و به همه ما بصیرت عنایت نماید.

پنجم اینکه در نقد منتشر شده سوال شده که جناب مهندس رضوی اگر دکترای خود را گرفته اند هم مبارکشان باشد و ما نیز در جریان نبودیم!!و ندانستن عیب نیست و  مطلب به صورت سوالی است.

ششم اینکه من نیز مثل خیلی از دوستان مهندس رضوی را تقریبا می شناسم و نگاه ایشان به خیلی از مسائل تغییر نموده است!!

هفتم اینکه چنانچه در نقد وارده، خدایی ناکرده به کسی یا کسانی توهین و یا جسارتی شده است عذرخواهی می نمایم و این را بدانید که از سر غرض نبوده و عمدی در کار نبوده است. چون قصد داشتم بجای نقد منتشر شده، نقدی بهتر و  بدون عجله را بر این خبر قرار دهم

هشتم اینکه ما نیز مثل بقیه دوستان تشکیل این جلسات را به فال نیک گرفته و ضمن تشکر از دست اندرکارن این جلسه، منتظر خروجی و نتیجه این جلسه برای روستایمان هستیم.



موضوعات مرتبط: دانستنی

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٢٤ | ۸:٠٤ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

توضیحات اولیه آبشکوه: مدتی است وبلاگ وزین و به روز"اردیب سلام" به نویسندگی پسر عموها جعفری پا به دنیای مجازی نهاده است و البته ما نیز در ابتدای امر در راستای همکاری در دنیای مجازی نکاتی ظریف اما کاربردی وکوتاه را خدمتشان عرض نمودیم.

وبلاگ مذکور کار خود را با دقت و سرعت به روز رسانی می نماید و البته در این راه نیز تا حدود زیادی موفق شده است و انشالله در آینده نیز موفق خواهد شد.

وبلاگ اردیب سلام در آخرین پست خبری خود مطلبی را به نقل از آقای حاج جواد جعفری منتشر نموده و ذیل  آن، مطالب تکمیلی نیز ارایه نموده است. آنچه در پی می آید -به رسم امانت داری-عین مطالب وبلاگ مذکور می باشد .

مطالب خبر و تکمیلی اردیب سلام

خبری داغ رسید...

برای اطلاع از خبر وعده داده شده به ادامه مطلب مراجعه کنید...

ادامه مطلب...

تیتر ادامه مطلب: درباره اردیب

 

با توجه به انتصاب جناب آقای دکتر رضوی ( نماینده اسبق شهرستان نایین) به معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری و باتوجه به وجود مشکلات زیاد در روستا و مناطق خور و بیابانک ورسیدگی نکردن به آن ها با هماهنگی جناب دکتر کریمی و آقای اقبال جلسه ای با حضور تعدادی از اشخاص معتمد روستاهای جنوبی و شهرستان نایین ساکن در تهران در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و پس از عرض تبریک از سوی جناب دکتر کریمی از حضار در جلسه خواسته شد که پس ازمعرفی خود مشکلات روستای خود را بیان نمایند که مشکلات بیان و نکته برداری و خدمت دکتر رضوی  تقدیم گردید  و از روستای اردیب هم مشکلاتی از قبیل

 

1.فرسوده بودن شبکه آب وکمبود آب آشامیدنی

 

2. فرسودگی سقف آب انبار

 

3.بی کاری جوانان روستا و جذب آن ها در ادارات شهرستان خور

 

 و غیره بیان شد و در ادامه مراسم  جناب دکتر رضوی ضمن خوشامد گویی به حضار درباره ی روستای اردیب قول مساعدی در خصوص شبکه آب آن و تعمیر و بازسازی آب انبار و مشکلات دیگر روستا دادند و ایشان در جلسه اعلام داشتند که من مدیون شهرستان خمین و نایین و بخش خور بیابانک هستم که انشاء الله با همکاری اهالی شهرستان ها بتوانیم دین خود را ادا کنیم و در خصوص گاز شهرستان خور هم سوال شد که گفته شد در تلاش هستیم که گاز را به شهرستان برسانیم وایشان در ادامه  افراد را به تشکیل شرکت های سهامی خاص دعوت کردند و گفتند در خصوص تأمین سرمایه اولیه سه برابر آن توسط دولت با نرخ سود 4 در صد پشتیبانی می گردد و همچنین در خصوص توسعه روستاها و بیمه مستمری  و بیمه تکمیلی روستاها بیاناتی را ایراد داشتند و در خواست کردند که لا اقل ماهی یک بار این طور جلساتی با حضور افرادی بیشتر تشکیل شود و ایشان در آخر فرمودند که من آماده کمک و مساعدت مشکلات اهالی چه جانی و چه مالی هستم .  

 اردیب سلام :

 پس این مطالب حاکی بر این است که روز های خوشی برای روستای زیبایمان اردیب در پیش است نماینده کنونی ما که تنواست کاری برای ما انجام دهد خدا کند که جناب آقای دکتر رضوی که در زمان نمایندگی ایشان روستای ما در آبادانی بود بتوانند کاری برای روستای زیبایمان اردیب انجام دهند

 

ان شاء الله که خداوند همیشه به ایشان توفیق خدمت به مردم و هم ولایتی ها را بدهد.



موضوعات مرتبط: خبر

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٢۳ | ٧:٥٠ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

گویند که گرد مَه، ‌زمین می‌گردد
دور فلک و عرش برین می‌گردد
خورشید، جمال مجتبی را دیده است
حیران شده است و این چنین می‌گردد

سیره و سیمای امام حسن مجتبی علیه السلام

نخستین مظهر و نشانه‏ی کوثر که بر دامان پاک فاطمه‏ی اطهر (سلام الله علیها) پا به عرصه‏ی گیتی نهاد امام حسن علیه السلام بود. نشانه‏ای از تجلی مقدس‏ترین پدیده‏ای که از خجسته‏ترین پیوند برین انسانی، نصیب حضرت محمد صلی الله علیه و آله، علی مرتضی علیه السلام و فاطمه زهرا (سلام الله علیها) گردید. همان لؤلؤی که از برزخ دو اقیانوس نبوت و امامت‏به ظهور پیوست ومعجزه‏ی بزرگ «مرج البحرین یلتقیان، بینهما برزخ لا یبغیان، یخرج منهما اللؤلوء والمرجان‏» . (1) را تجسم بخشید و کلام خدا در کلمه‏ی وجود چنین ظاهر شد. از نیایی الهام گیر و پدری پیشوا، وارثی برخاکیان و جلوه‏ای برافلاکیان پدید آمد با وراثتی ابراهیمی، مقصدی محمدی، منهجی علوی، زهره‏ای زهرایی که عصای فرعون کوب موسی را در دست صلح آفرین عیسوی داشت و تندیس زنده‏ی اخلاق قرآن بود و رایت جاودانگی اسلامی را در زندگی توام با مجاهده و شکیبایی تضمین کرد و بقاع امن و ایمان را به ابدیت در بقیع شهادت بر افراشت و مکتبش از خاک گرم مدینه به همه سوی جهان جهت‏یافت و با همه‏ی مظلومیتش در برابر سیاهی و تباهی جبهه گرفت و به حقیقت اصالت‏بخشید و مشعلدار گمراهان و زعیم ره یافتگان گردید. حضرتش در بقیع بی بقعه; در جوار جده‏ی پدریش فاطمه بنت اسد، برادر زاده نازنینش امام سجاد علیه السلام و مضجع امام باقر و امام صادق علیهما السلام آرمیده است. (2)

امام حسن علیه السلام دوبار تمام ثروت خود را در راه خدا خرج کرد و سه بار دارایی‏اش را به دو نصف کرده، نیمی را برای خود گذاشت و نصف دیگر را در راه خدا انفاق کرد

تولد و کودکی

فرزند گرامی رسول الله و نخستین نوه‏ی او در مقدس‏ترین ماه‏های سال قمری یعنی پانزدهم (3) رمضان سال سوم هجرت چشم به جهان گشود.

امام مجتبی علیه السلام در دامان حضرت زهرا (سلام الله علیها) بزرگ شد. او از همان دوران کودکی از نبوغ سرشاری برخوردار بود وی با حافظه‏ی نیرومندش، آیاتی را که بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نازل می‏شد، می‏شنید و همه را حفظ می‏کرد و وقتی به خانه می‏رفت‏برای مادرش می‏خواند و حضرت فاطمه (سلام الله علیها) آن آیات و سخنان رسول الله صلی الله علیه و آله را برای حضرت علی علیه السلام نقل می‏کرد و علی علیه السلام به شگفتی می‏پرسید: این آیات را چگونه شنیده است؟ و زهرای مرضیه می‏فرمود: از حسن علیه السلام شنیده‏ام. (4)

به داستانی در این مورد توجه کنید:

«روزی علی علیه السلام پنهان از دیدگان فرزندش به انتظار نشست، تا ببیند فرزندش چگونه آیات را بر مادرش تلاوت می‏کند.

امام حسن علیه السلام به خانه آمد و خواست آیات قرآن را برای مادرش بخواند; ولی زبانش به لکنت افتاد و از گفتار باز ماند و چون مادرش علت را پرسید، گفت: مادر جان! گویا شخصیت‏بزرگی در این خانه است که شکوه وجودش، مرا از سخن گفتن باز می‏دارد» . (5)

ادامه مطلب...



موضوعات مرتبط: ائمه اطهار , ولادت
ادامه مطلب

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٢٢ | ۸:٠٢ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

آبشکوه:

همشهریان عزیز سلام

اگر خاطر شریف شما باشد چند روز پیش و در پی درج مطلبی در خصوص عدم وجود روحانی در ماه مبارک رمضان در روستای اردیب(ارابه) در وبلاگ اردیب باغ پرگل و سیب و ارتباط این موضوع با دهیاری و شورا از سوی مدیر این وبلاگ جناب آقای علی موبد (حسین موسی)، درج پاسخ مطول وبلاگ اردیب نیوز به نویسندگی آقایان جعفری و موسوی را بهراه داشت. در پی آن آقای موبدمدیر وبلاگ اردیب باغ پرگل و سیب در مقام دفاع از جوابیه خود برآمده و پاسخی به جوابیه اردیب نیوز داده اند که ذیلا و عینا آنرا مطالعه خواهید نمود و البته قضاوت با شما دوست عزیز خواننده!!

باعرض سلام وادب واحترام خدمت تمامی خوانندگان عزیز دنیای مجازی .

 بایددر پاسخ به دوستان عزیزمنتقد  به عرض برسانم وقتی برای یک مجموعه وقتی مسئول تعیین می کنند هراتفاقی که می افته اگر اون مسوول انجامش هم نداده باشه باید پاسخگو باشه .ضمناً دهیار محترم بعنوان مدیر ارشد روستا فعالیت می کنند پس می بایست کارهای هیئت امنای مسجد صاحب الزمان (عج) را هم زیر نظر داشته باشند .پس از ایشان ، شورای محترم کارهای مدیر ارشد روستا ویا همان دهیار محترم را ارزیابی می کنند و به افکار عمومی باید پاسخگو باشند . ضمناً اگر انتقادی می شود نسبت به یک عملکرد شخص یا اشخاص دال براین نیست تمام کارهای آنها ضعف داشته . بله دقیقاً اینجانب در جریان فعالیت های شورا ودهیار محترم که بعضی از آن کارها جزء شرح وظایف آنها نیست ، هستم . ما قدردان زحمات عزیزانمان هستیم .ازآنطرف دوست داریم کارها به نحو احسن وشایسته انجام شود.پس عزیزان خرده به دل نگیرند وبنده ی حقیر را عفو ملوکانه می فرمایند.

دوستان زیادی دروبلاگ درقسمت نظرات مطلب گذاشته بودندکه من فقط منتقدین مخالف را درج نمودم . دوستان عزیز درسته که این مهم بعهده هیئت امنای مسجد وحسینیه بوده وباید اونها اقدامات لازمه را انجام می دادند . اما شور ودهیاری بعنوان مراجع قانوی ذیصلاح درروستا می بایست از هیئت امنا می خواستند که برای این مهم که وجود روحانی درروستا لازم وضروری هست اقدام می کرده اند .

اما دوستی که نوشته تامین هزینه روحانی سخته . این هم مطلب درستیه اما می شه باپی گیری هایی که از طریق امام جمعه و فرمانداری وبخشداری انجام داد تا حدودی این مشکل را برطرف کرد. طبق آماری که دردست هست امروزه درروستاهایی که کمتراز 10 یا 20 خانوار هم دارند روحانی درایام ماه مبارک و محرم به اونجا می ره وتبلیغ می کنه . پس این مشکل لاینحل نیست که در توان مردم نیست که هزینه روحانی راتامین کنند .

...

باید دراین پست یک اعتراف بزرگ بکنم وآنهم این هست که مدیر محترم وبلاگ اردیب نیوز واقعاً جوان فعال و پویایی است . راستی راستی آدم لذت می بره از اینهمه حسن دقت .

 همه باید ازاین جوونها یاد بگیریم وپشت کار داشته باشیم و نسبت به پیشرفت روستامان قدم برداریم .

اما نکته ای که باید درجواب این دوست عزیزم در مورد کمک به ساخت دهیاری از طرف هیئت امنای حسینیه صاحب الزمان (عج)  ، با مراجعه به اسناد هیئت امناء سابق سندی راجع به کمک مالی به دهیاری پیدا نکردم .

اگر جنابتان سندی مکتوب دارید دراین مقال اعلام بفرمایید تا ما جویا شده ونتیجه را به شما اعلام داریم .

جناب آقای جعفری(مدیر محترم وبلاگ اردیب نیوز ) دوست عزیز اگر شخصی از اعضاء هیئت ویا حتی عضو هیئت امنا قول مساعدت داد دلیل براین نیست که مصوبه ی هیئت امناء بوده وضمانت اجرایی دارد . شاید یک شخص به زعم شخصی خود به دهیار سابق قول مساعدت داده که هنوز عملی نشده است .



موضوعات مرتبط: خبر , نقد

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٢٢ | ٧:٢٢ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما همشهریان و بزرگواران

 در ادامه مطلب "چرا گردشگری در ارابه جدی گرفته نشده است؟؟" و در بخش دوم آن در خدمت شما هستم. اما قبل از اینکه بحث را آغاز نمایم مطلبی راجع به بخش نخست همین نوشتار که از طرف مدیر و همکاران وبلاگ وزین آبشکوه گوشزد شده است توضیاتی را عرض می نمایم.

 اول اینکه از حسن نظر و بنده نوازی مدیران محترم وبلاگ آبشکوه تشکر و قدردانی نموده و جای بسی افتخار و خرسندی برای بنده و همکارانم است که از پشتیبانی و اظهار فضل یکی از قدیمیترین وبلاگهای اردیبی(ارابه ای) برخورداریم. خدای منان را سپاس.

 اما در خصوص تذکر و نکته بجایی که  آقایان هاشمی و جعفری به بنده داده اند، باید عرض نمایم که شما بزرگواران درست می فرمایید باید بنده راهکار هم ارایه می دادم که به برخی نکات نیز در متن پرداخته ام و البته ارایه راهکارها را موکول به مطلبی در آینده می نمایم انشاالله. ...

و اما در ادامه بحث"چرا گردشگری در ارابه جدی گرفته نشده است؟؟"، چنانچه خاطرتان باشد در بخش نخست عرض کردیم خدمت شما بزرگواران که دو نوع گردشگری بصورت عمومی وجود دراد:1- گردشگری عشرتی و 2- گردشگری فرهنگی.

در خصوص گردشگری نوع اول در بخش نخست همین نوشتار توضیحاتی را بیان نمودیم و در این قسمت در خصوص نوع دوم گردشگری(فرهنگی) در خدمت شما هستیم. گردشگری فرهنگی به نوعی گردشگری اطلاق می شود که فرد یا افراد گردشگر به منظور شناخت فرهنگ، تمدن، آثار و ابنیه تاریخی یک محل جغرافیایی به آنجا سفر می کنند و در کنار به دست آوردن این نوع شناخت، از آب و هوا، زیباییها و طبیعت بعضا بکر و ناب آن مکان گردشگری نیز بهره مند می شوند.

حال ارتباط این موضوع با گردشگری در روستای ارابه و یا عموما شهرستان خوروبیابانک چه ارتباطی دارد؟ ارتباط عمده آن این است که در حال حاضر اکثر فضاها و بناهای تاریخی، آداب و رسوم ارابه ای ها که از اجداد و نیاکان آنهاست.اولا نه دارای شناسنامه می باشد و ثانیا در جایی به عنوان یک فرهنگ و آثار بومی به ثبت نرسیده است. دو دلیل فوق الذکر باعث می شود که این بناهای تاریخی فراوان روستای ارایه و نیز منطقه از چشم گردشگران داخلی و خارجی دور بماند و عددی در تورهای گردشگری به حساب نیاید. چرا که با یک حساب سرانگشتی ساده می توان فهمید که چیزی که نانوشته باشد قطعا خوانده نیز نخواهد شد و البته دیده هم نخواهد شد!!!

حال نکته مهمتر از آن، این است که الف): اصولا چه نوع فضای تاریخی و نیز خرده فرهنگ بومی و محلی را می توان به ثبت رساند و عموما راهکار و شرایط ثبت یک بنا و فرهنگ محلی چیست؟؟ ب): چند درصد از بناها و آداب و سنن مردمان روستای ارابه به ثبت رسیده است؟؟ ج):چند درصد از گردشگران داخلی و خارجی منطقه به قصد گردشگری فرهنگی وارد منطقه و روستا می شوند؟؟

پاسخ به سه سوال عمده فوق در کنار دو دلیل عمده فوق الذکر در ارتباط با گردشگری فرهنگی رمز گشای این بخش از مطالب است که در آینده ای نه چندان دور به پاسخ سوالات فوق الذکر و ارایه راهکارهایی برای بخش دوم خواهیم پرداخت.

توضیحات آبشکوه:

1- ممنون از پاسخ شما بزرگواران به مطلب قبلی.

2-چنانچه مقدور است شما خودتان را معرفی نمایید تا سایر عزیزان نیز از مطالب زیبا و البته وزین شما استفاده نمایند مخصوصا وبلاگهای ارابه ای علی الخصوص وبلاگ اردیب باغ پرگل و سیب.

3-باز هم توصیه می نمایم مطالب وبلاگ گردشگری که واقعا تخصصی است و البته تخصصی هم شروع نموده(ریشه یابی موضوعی) را دست کم نگیرید و فارغ از اینکه نویسنده یا نویسندگان آن چه اشخاصی هستند را مرور نمایید.

این هم آدرس وبلاگ گردشگری اردیب (ارابه)

http://gardeshordib.blogfa.com/



موضوعات مرتبط: دانستنی , گردشگری

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٢۱ | ۸:٠۸ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

آبشکوه:

دوستان عزیزسلام

امسال ماه رمضان در روستای اردیب(ارابه) متفاوتر از سالهای قبل در حال برگزاری است و نقطه عطف این تفاوت در نداشتن و نبود روحانی در روستا علیرغم داشتن دو روحانی جلیل القدر اردیبی در جمع طلاب کشور می باشد. همین خلا باعث  انتقادی از سر صدق از سوی وبلاگ وزین "اردیب باغ پرگل و سیب" به مدیریت علی آقای موبد(حسین موسی) که فردی الحق و الانصاف رک گو و البته منتقد و نقد پذیر شده است که در ادامه دعوت می کنم انتقاد ایشان را ملاحظه نمایید. در ادامه وبلاگ به روز و خواندنی "اردیب نیوز" در مقام پاسخ برآمده که جوابیه این وبلاگ عزیز را نیز خواهیم خواند و قضاوت را با شما خوانندگان محترم واگذار می نماییم.

لطفا در این خصوص نظرات خود را بیان نمایید.

اردیب باغ پرگل و سیب در مطلبی روز جمعه بیستم تیرماه 1393 تحت عنوان" اردیب چه خبر؟؟" نوشت:

الحمد والمنه که هروز از اردیب اطلاع دارم کی به اردیب رفته و کی از اردیب برگشته .

 دوم اینکه اردیب هیچ خبری نیست الا اینکه امسال با وجود داشتن 2 روحانی خوب وشایسته خودمان از وجود روحانی بی بهره ایم که اینهم شاید حکمتی دارد .

البته من این مشکل را از شورا ودهیار می دانم . چرا که در این زمینه (خوب دقت کنید به متن )ضعیف عمل کرده اند . ما نباید متکی به این دوروحانی باشیم می بایست یکماه قبل از ماه رمضان از طریق امام جمعه ی محترم شهرستان وزین خوروبیابانک این تقاضا را می کردیم تا درماه مبارک از وجود روحانی بهره مند شویم ........

..........................................................

اردیب نیوز  در مطلبی روز شنبه بیست و یکم تیرماه 1393 تحت عنوان" جوابیه اردیب نیوز" نوشت:

در پاسخ به ایراد مدیر محترم وبلاگ اردیب باغ پرگل و سیب در خصوص ضعف شورا و دهیاری محترم در خصوص دعوت از روحانی لازم دانستیم مطالبی رابه عرض خوانندگان محترم برسانیم:

اولاً در بین وبلاگ های اردیبی هیچ کدام از وبلاگ ها مثل اردیب نیوز اشراف به اتفاقات اردیب ندارند؛ علت هم واضح است: مدیران وبلاگ اردیب نیوز ساکن روستا هستند و صد درصد بهتر می توانند اتفاقات روستا را رصد کنند. اما اغلب انتقاداتی که وبلاگ های محترم دیگر در خصوص روستا و مسئولین آن دارند نظرات شخصی آنها بدون تحقیق می باشد.

ثانیاً دعوت از روحانی یا به قول ایشان هماهنگی با امام جمعه محترم وظیفه شورا و دهیاری نیست و با توجه به اینکه مسجد صاحب الزمان(عج) هیئت امنا دارد این مهم به عهده هیئت امنای نوپای مسجد بوده است که آنها هم دلایل خود را گفته اند.

ثالثاً شورای محترم و دهیاری قبل از ماه مبارک، از آقای شیخ حسین موبد دعوت بعمل آورده اند؛ ایشان هم قبول زحمت نموده بودند اما به هر دلیل در آخرین لحظات به بندرعباس عزیمت نموده اند. پس دیگر دلیلی نداشته که شورا و یا دیگر مسئولین روستا با امام جمعه محترم شهرستان، در این خصوص رایزنی داشته باشند.

رابعاً بر فرض که شورای محترم کف دستش را بو کرده بود و علم غیب داشت و می دانست که روحانی محترم دعوت شده به اردیب نمی آید و بر فرض که یک روحانی خوب و مجرب هم دعوت می شد. حال سوال و انتقاد ما به نمایندگی از تمام ساکنین روستا از شما این است اولین لازمه روحانی در اردیب چیست؟ جواب روشن است : خانه عالم . آری خانه عالمی که با تمام تلاش شورا و دهیاری سابق به خاطر عدم تامین اعتبار هنوز نیمه تمام مانده و هیئت امنای محترم حسینه صاحب الزمان(عج)تهران به دهیار قبلی گفته بودند که شما شروع کنید ما کمک می کنیم حتی دهیار سابق(سعیدرفیع)باارسال نامه ای از هیات امنای حسینیه صاحب الزمان(عج)برای ساخت خانه عالم خواستارکمک شد ولی دریغ از یک هزار تومانی کمک. حال که سخن به اینجا رسید بهتر است مطلب کامل باز شود تا علت عدم رغبت روحانیان بومی برای همگان روشن شود. موردی که تقریباً در همه جای این شهرستان مشهود است غریبه پرستی مردم می باشد که اردیب هم از این مورد مستثنا نیست. انتقادات تند و گاهاً خارج از انصاف برخی مخاطبان که بعد از سخنرانی ها به گوش می رسد مهر تاییدی است بر این مطلب. البته شکی نیست که روحانیان محترم نیز باید آنقدر به روز و پر باشند که جوان امروزی را جذب منبر خود کنند. آخرین دلیلی که شاید کسی آن را جدی نگیرد اما واقعیت دارد بدون اینکه قصد جسارت به روحانیان عزیز بومی را داشته باشیم بحث مالی قضیه است. مردم روستا مردم کم در آمدی هستند و در پایان ماه مبارک کمک چندانی برای روحانی بومی جمع نمی شود در صورتی که بزرگوارانی از اهالی محترم روستا در تهران هستند که با خیرین بزرگ آشنایی دارند اما به این قضیه تاکنون اهمیتی نداده اند. همه این دلایل را در کنار هم که بگذاریم می بینیم که خرده گرفتن به مسولین روستا که دستشان خالی است غیر منصفانه است. و اگر تهرانی ها در این زمینه کمک نکنند این وضع همچنان ادامه می یابد. در خصوص خانه عالم که به نظر نمی رسد در این دولت اعتباری به آن اختصاص یابد باید عزیزان تهرانی که دلسوز اردیب هستند همت کنند و با جذب اعتبارات مالی از خیرین این پروژه نیمه تمام را به اتمام برسانند. در پایان از آقای موبد که اینقد صریح به نطق ایشان انتقاد کردیم عذر خواهی میکنیم وهمچنین از همه عزیزانی که تاکنون خالصانه و بی ریا برای روستای عزیزمان اردیب چه فکری و چه مالی کمک کرده اند تشکر می نماییم.

توضیح آبشکوه: مواردی که با رنگ قرمز و زیر خط دار است توسط آبشکوه و جهت پررنگ کردن مطالب وبلاگ اردیب نیوز است.



موضوعات مرتبط: خبر , نقد , دانستنی

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٢۱ | ٧:٤٦ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

به نقل از وبلاگ "گردشگری اردیب(ارابه)

دوستان عزیز سلام
مطلب جدید را با طرح سوالی در خصوص اینکه چرا اصولا گردشگری در منطقه خوروبیابانک و یا در روستای زیبایمان ارابه جدی گرفته نمی شود ؟؟؟ پی می گیریم.
دلایل متعددی در نادیده گرفتن جاذبه های گردشگری در منطقه خوروبیابانک و بخصوص روستای زیبای اردیب(ارابه) دخیل هستند که از جمله آنها "زیرساخت های ذهنی مردم منطقه و روستا" می باشد که در بخش نخست این نوشتار قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.
با توجه به ساخت مذهبی منطقه خوروبیابانک و روستاهای همجوار آن این قسمت(زیرساخت های ذهنی مردم منطقه و روستا) نمود بیشتری در بحث نادیده گرفتن جاذبه های گردشگری دارد.
اگر در یک تقسیم بندی کلی ما گردشگری را به دو دسته «عشرتی» و «فرهنگی» قسمت نماییم، کسانی که گردشگری را مخالف ارزش های اعتقادی و امنیت کشور می دانند، تصورشان از گردشگری معطوف به گردشگری «عشرتی» است، در حالیکه طبیعی است که این نوع از گردشگری مغایر با ارزش های ما است.

اما باید ببینیم روستای ما اصولا ظرفیت جذب این نوع از گردشگر را دارد؟ و آیا کسانی که دنبال این نوع گردشگری هستند؟ آنچه را که می خواهند نمی توانند در مناطق دیگر ارزان دریافت استفاده کنند، ضمن اینکه نباید فراموش کرد کویر از نظر گردشگران یک منطقه پرمخاطره است.

در این بخش جای دو بحث و سوال خالی است: اول اینکه بررسی شود که نوع گردشگرانی که به منطقه ما و یا روستای ما وارد می شوند داخلی هستند و یا خارجی؟؟2-گردشگران ورودی(چه داخلی و چه خارجی) به چه منظور وارد می شوند؟؟؟
در خصوص بحث اول و سوال اول باید اغان نمود که بیشتر گردشگرانی که به این منطقه ورود می کنند بیشتر از نوع گردشگران خارجی(کشورهای بلژیک و هلند و ...) می باشند و کمتر ما شاهد ورود گردشگران داخلی و از سایر اقصی نقاط کشورمان به این منطقه هستیم.
در این خصوص باید از مسوولان امر و یا کسانی که در منطقه در بخش گردشگری ورود پیدا کرده اند باید اولا دلیل یا دلایل این اتفاق را پرسید و ثانیا باید در جلسات کارشناسی در نمایندگی سازمان میراث نایین و خور به این بحث پرداخته شود و ضمن بررسی آسیبهای ناشی از این موضوع راههای برون رفت از این معضل برطرف شود.
در این مورد سوال شود
 در خصوص بحث دوم اساسا پاسخ به این سوال نیازمند انجام یک طرح میدانی است که نتایج آن می تواند راهنمای عمل برنامه ریزان در آینده باشد. اما بحثی که می توان در این قسمت مطرح نمود که ارتباط موضوعی با بحث ما داشته باشد این است که چند درصد از گردشگران ورودی به منطقه "عشرتی " هستند و چند درصد فرهنگی"؟ جدای از این بحث باید برای گردشگرانی که به عنوان گردشگر "عشرتی"(گردشگرانی که به منظور فقط خوشگذرانی و اتلاف وقت و انجام کارهای بعضا نازیبا و ... به گردش وسفر می روند) برنامه ریزی شود تا ضمن آشنا نمودن با آداب و سنن و هنجارهای بومی و مذهبی مردم منطقه آسیبهای ناشی از این نوع گردشگری در منطقه و روستا به حداقل برسد.
مردم عموما مذهبی روستای اردیب(ارابه) با نگاهی به سیر عبور گردشگران خارجی و بعضا داخلی به روستاهای همجوار و نیز منطقه و شنیدن اخباری مبنی بر رواج فرهنگ بی بندوباری و ابتذال از سوی این گردشگران خواسته و یا ناخواسته در مقابل ورود این گردشگران به روستا مخالفت می نمایند و این زیرساخت ذهنی آنها باعث شده است که ورود گردشگر به روستای زیبای ارابه با مشکل مواجه شود وگرنه کیست که انکار نماید که ورود گردشگر به روستا معادل درآمدزایی، اشتغالزایی، رونق صنعت های به محاق فراموشی رفته دستی مثل زنبیل بافی و کاربافی و گلیم بافی و ... خواهد شد.
ادامه دارد....

توضیحات آبشکوه:

اول اینکه: از درج مطلب زیبا و بسیار بجایتان از طرف خودم و همکارانم در وبلاگ آبشکوه تشکر و قدردانی می نمایم.

دوم اینکه: من بارها از بسیاری از مردم روستا در خصوص ورود گردشگر به اردیب پرسیده ام و آنها پاسخ می دهند که اینها(گردشگران) قرتی بازند و باعث مزاحمت برای نوامیس می شوند و خرابی دشت و در را باعث می شوند و .... که البته وبلاگ گردشگری به این موضوع به خوبی اشاره نمودند.

سوم اینکه: به وبلاگ "گردشگری اردیب(ارابه) عرض می نمایم که ای کاش در مطلبشان راههای برون شد از این معضل را نیز درج می نمودند یا حداقل طی مطلبی جداگانه اینکار را بکنند تا ما نیز نظرات خود را ارایه نماییم.

چهارم اینکه: دوستان عزیز وبلاگ نویس روستا، شورای محترم و اهالی روستا بیایید از این نوع نوشتارها ها حمایت کنیم که البته مطالب نو و کارشناسی شده می باشد (مثل گردشگری عشرتی و فرهنگی که واقعا من برای اولین بار این موضوع را می شنیدم). شما ببینید ما در روستای خودمان آثار باستانی و جاذبه های گردشگری کم نداریم اما این آثار و جاذبه ها چرا هر روزه در حال تخریب هستند؟ اگر روستا(شورا و دهیار و بعضا مردم) از محل این آثار درآمدی داشته باشند قطعا بخشی از آن به بازسازی این نوع اماکن بر می گردد و ماهرساله شاهد فروریختن بخشی از آثار و ابنیه تاریخی روستا نیستیم!!!



موضوعات مرتبط: خبر , دانستنی

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/۱۸ | ۸:٠٦ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

سلام دوستان عزیز همشهری

دیرزمانی نبود که روستای زیبای اردیب(ارابه) با بروبچه های خوب و بامرام و دوست داشتنی اش -که الحق و الانصاف یکی از پاکترین و بهترین بروبچه های شهرستان خوروبیابانک هستند- در دنیای مجازی فعالیتی نداشتند و قدر و جایگاه قدرت این رسانه را نمی دانستند!

 اما بعد از گذشت مدتی که فقط بنده و یکی از دوستان به تنهایی در این فضای مجازی نام ارابه(اردیب) را می بردیم و از تمامیت آن در این دنیای مجازی دفاع می کردیم! یواش یواش دوستان و جوانان سرشاز از توانمندی و تفکر ارابه ای دست به کار شدند و یکی یکی پای به این عرصه نهادند، تا جایی که در حال حاضر حدود 14 وبلاگ و سایت از روستای زیبایمان اردیب مشغول به فعالیت در فضای رسانه ای مجازی هستند و ما این را به فال نیک می گیریم.

همین الان هم قصد دارم جدیدترین وبلاگ با نام "گردشگری اردیب(ارابه)" را خدمت دوستان عزیز معرفی نمایم که ضمن خوشامدگویی این دوست عزیز اردیبی برای ایشان آرزوی توفیق و سربلندی در این دنیای مجازی می نماییم.

آدرس وبلاگ:

http://gardeshordib.blogfa.com/ 



موضوعات مرتبط: معرفی وبلاگ

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/۱٥ | ۸:٢۳ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

انالله واناالیه راجعون

 مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک       دوسه روزی قفسی ساخته اندازبدنم

       بانهایت تاسف و تألم خاطر درگذشت پدری مهربان و زحمتکش مرحوم مغفور شادروان

عبداله صحرایی 

را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت ،علو درجات و بهشت جاوید و برای بازماندگان ایشان صبرو شکیبایی مسئلتمی نماید.

مراسم تشییع جنازه این مرحوم در روستای اردیب برگزار شد و مراسمات بعدی متعاقباً اعلام خواهد شد  

مدیر و همکاران وبلاگ آبشکوه مصیبت وارده را به فرزندان  داغدار آنمرحوم و خاندان خاکسار ، رفیع ، محتشم ، جعفری و کلیه بستگان و آشنایان تسلیت عرض می نماید.



موضوعات مرتبط: خبر , تسلیت

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/۱٥ | ٧:٤٩ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

انالله و انا الیه راجعون

زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست،

 هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود،

صحنه پیوسته بجاست،

 خرم آن نغمه که مردم بسپارندبه یاد.

       بانهایت تاسف و تأثر درگذشت مرحومه ی مغفوره شادروان

 بانو عشرت جعفری 

 

را به اطلاع همشهریان ،دوستان و آشنایان می رساند.

 مراسم تشییع جنازه فردا شنبه صبح از مقابل منزل آن مرحومه انجام خواهد شد.

مدیریت و همکاران وبلاگ آبشکوه و کلیه همشهریان:مصیبت وارده را به همسر محترم وفرزندان داغدار آنمرحومه و کلیه بستگان و آشنایان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحومه مغفرت ،علو درجات و بهشت جاوید و برای بازماندگان ایشان صبر و شکیبایی مسئلت می نماید.



موضوعات مرتبط: خبر , تسلیت

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/۱٤ | ۸:٠۸ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()
تامین آب مورد نیاز بدن
 
برای آنکه در فصل تابستان بدن رطوبت خود را حفظ کند باید حدود هشت لیوان آب نوشیده شود به همین دلیل در طول ماه رمضان به افراد توصیه می‌شود تاحد امکان در ساعاتی که روزه نیستند آب بنوشند.
 
به تدریج افطار کنید
 
افراد روزه‌دار باید روزه خود را به تدریج افطار کنند. پزشکان به افراد توصیه می‌کنند افطار خود را با آب آغاز کنند و سپس از غذاهای گرم سبکی همچون سوپ، سالاد یا فنجان کوچکی آب‌میوه طبیعی مصرف کنند. همچنین در این ماه به افراد توصیه می‌شود از خرما به دلیل دارا بودن منیزیم، پتاسیم و فیبر خوراکی غافل نشوند.
 
مواد خوراکی دیرهضم مصرف کنید
 
مصرف نان‌های سبوس‌دار، گندم، جو، مواد خوراکی تازه همچون میوه و سبزیجات که میزان کمی قند دارند و سرشار از کربوهیدرات هستند باعث می‌شود فرد روزه‌دار کمتر در طول روز احساس گرسنگی کند.
 
خودداری از مصرف مواد خوراکی قندی و نمکی
 
مصرف غذاهای فرآوری شده یا حاوی میزان بالایی ادویه‌جات و نمک در این ماه توصیه نمی‌شود چرا که بدن مواد قندی را به سرعت تجزیه کرده و احساس گرسنگی سریعتر به سراغ فرد می‌آید.
 
 
منبع : ایسنا 


موضوعات مرتبط: دانستنی

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/۱٤ | ٧:۱٢ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

 اردیب نیوز نوشت:

با وجود اینکه دو روز از ماه مبارک رمضان گذشته است و روستای اردیب از معدود روستاهایی است که با وجود 2 نفر روحانی بومی از نظر تامین روحانی نباید مشکلی داشته باشد اما متاسفانه شاهد نبود روحانی در اردیب هستیم. قطعاً هیئت امنا می بایست از روحانی دعوت بعمل آورد؛ اما چون تاکنون روال این نبوده است و همیشه هماهنگی خوبی بین دو روحانی وجود داشته و برنامه ریزی با خود این دو بزرگوار بوده است؛ هیئت امنا در این رابطه اقدامی نکرده است. اما امسال شاهد ناهماهنگی هستیم که انشااله هرچه سریعتر این معضل برطرف گردد. البته جناب شیخ حمید شیخ در روستا حضور دارند ولی ظاهراً به عنوان روحانی روستای گرمه دعوت شده اند.

آبشکوه:

هر دم از این باغ بری می رسد           تازه تر از تازه تری می رسد



موضوعات مرتبط: خبر

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/۱٠ | ٧:۱٦ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

به نقل از اردیب نگین کویر:

 آئین تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوروبیابانک صبح روز شنبه با حضور اکبر پناهی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، جمعی از مسئولین شهرستان و فرهنگیان شهرستان خوروبیابانک در آمفی تئاتر شهید خسروی خور برگزار شد.

امراللهی تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش خوروبیابانک را به عنوان آخرین خواسته ی خود از مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد و خواستار نگاه ویژه جهت رفع این مشکل در خوروبیابانک شد.

ابوالحسن زاهدی فر مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان خوروبیابانک ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آقای امراللهی، از همگان برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت از همه ی ارگان ها و فرهنگیان درخواست یاری نمود.

 وی کیفیت بخشی به امور آموزشی، ارتقای امور فرهنگی و پرورشی، نوسازی و تجهیز مدارس، ایجاد فرصت های آموزشی برابر در شهرستان ، تقویت مدیریت مشارکتی و تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان و تلاش برای تامین نیروی انسانی از برنامه های خود برای آموزش و پرورش عنوان کرد و این امر را با کمک همکاران درست یافتنی عنوان کرد.

 پیام تبریک

جناب آقای زاهدی فر

 

مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان خوروبیابانک

 

انتصاب جنابعالی را به سمت مدیریت اداره آموزش وپرورش  شهرستان خوروبیابانک به فال نیک میگیریم با امید به اینکه قدر این نعمت را دانسته وخدمتگزارصدیق وکارا برای مردم قانع وفرهنگ پرور شهرستان باشید.

برخود لازم دانستیم از طرف مردم متدین وفهیم روستای اُردیب صمیمانه این انتصاب را تبریک عرض نماییم. انشااله منشائ تحول وخیروبرکت منطقه گردید و با استفاده ازنیروهای کارامد سالم ،معتقد ودلسوز بومی چندین سال سکون و مظلومیت شهرها و روستاهای شهرستان رفع محرومیت گردد.امید است با حمایتهای شما خدمت گذاران آگاهی ومهارت را با سرعت، دقت و کیفیت همراه نموده و با همراهی وهمدلی عالم عامل باشید و هوشمندانه تلاش نمائیدتا شاهد رشد و بالندگی روز افزون در همه امور شهرستان باشیم.

ازدرگاه ایزدمنان عزت، سربلندی و توفیقات همه خدمتگزاران حقیقی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مسالت دارم.

پیام قدردانی و تشکر

جناب آقای  امراللهی

مدیریت اسبق آموزش و پرورش شهرستان خوروبیابانک

خدمت در کسوت خدمتگزاری به مردم دارای اجری بس عظیم درپیشگاه باریتعالی است و زبان بندگان قاصر از تشکر است و کاری که برای رضای خداوند منان باشد هیچ چیز جز رضای اوپاداش بندگانش نیست .

لیکن به مصداق: ((من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق))  برخود لازم دانستیم از طرف مردم متدین وفهیم روستای اُردیب از زحمات و تلاشهای جنابعالی تقدیر و تشکر نماییم . امید است  در پرتو عنایات حق همواره   در کلیه شئون زندگی   موفق ومؤید باشید.

واما در این مجال فرصت را غنیمت شمرده واز بی وفایی های شما در پست ریاست آموزش وپرورش نسبت به روستا ی اردیب چند نکته را یادآور می شویم :

درپی اقدامات صورت گرفته دررابطه بافروش مدرسه روستای اردیب دربین این همه امکانات دولتی در کل استانها وشهرستانها وروستاها در سرزمین پهناور میهن عزیزمان ایران و املاک و سرمایه های موجود تنها مکانی که مدنظرقرارگرفته مدرسه قدیمی روستایمان اردیب بوده  است . همانگونه که مستحضرید زمین آن موقوفه بوده وازطرف اهالی روستا برای ساختن مدرسه مکان فرهنگی وآموزشی دراختیارآموزش وپرورش قرارداده شده است که بدون اعلام رسمی واطلاع رسانی به  چوب حراج زده شد.

از جناب امراللهی تقاضا داریم بعد از فراغت از پست وصندلی به سوالات ذیل نگاهی بیتدازند :

1-باچه ضابطه وقانونی مکان آموزشی بازمین موقوفه بفروش رسیده است ؟

2-سندمالکیت این مکان از طریق کدام مقام حقوقی وقضایی صادر شده است ؟

3- اگر مکان در اختیاروتصاحب آموزش و پرورش خوربوده است وبعنوان مکان دولتی تلقی شده است درزمان فروش از طریق کدام روزنامه کثیرالانتشار اطلاع رسانی شده است؟

4-بعدازتمام این سوالات چرادرفروش گزینشی برخوردکردید وبه اهالی روستااطلاع رسانی نکردید ؟

5-چگونه از مال خود اهالی روستا دست به فروش می زدید؟ماحصل  فروش کجاهزینه شده است ؟

این کهنه  رباط  را که عالم نامست 

و  آرامگه  ابلق   صبح  و شامست

           بزمیست که وامانده صدجمشیداست              

قصریست که تکیه گه صدبهرامست






موضوعات مرتبط: خبر , نقد

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٩ | ۸:٢٩ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

به مناسبت مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر:
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیانیه ای صادر کرد

روز هفتم تیر 1360 بر اثر انفجار بمب نیرومندی در سالن اجتماعات حزب جمهوری اسلامی آیت‌الله سید‌محمد‌ حسینی بهشتی رئیس دیوان عالی کشور همراه با دهها تن از شخصیتهای سیاسی و مذهبی کشور به شهادت رسیدند. این حادثه از جمله اقدامات تروریستی سازمان مجاهدین خلق ـ‌منافقین ـ در سالهای اولیه پس از پیروزی انقلاب محسوب می‌شود. شهید بهشتی در اجلاس دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی همراه با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات دولتی از جمله معاونین وازرتخانه‌ها در حال تبادل نظر با یکدیگر در زمینه مشکلات کشور بودند.
حادثه هفتم تیر شش روز پس از عزل بنی‌صدر از ریاست جمهوری و یک ماه قبل از فرار وی و مسعود رجوی سرکرده سازمان مجاهدین خلق به فرانسه صورت گرفت. سه روز قبل از وقوع این حادثه، محمد جواد قدیری عضو کادر مرکزی سازمان مجاهدین خلق و طراح اصلی انفجار مسجد ابوذر 1 به دوستان خود با اطمینان خبر داده بود که «روز هفتم تیر» کار یکسره خواهد شد. 2 او روز ششم تیر نیز مجدداً به بعضی متهمین دستگیر شده سازمان تأکید کرده بود که فردا یعنی روز 7 تیر 1360، کار نظام اسلامی تمام است. 3
در جلسه روز هفتم تیر پس ازتلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و اعلام برنامه، شهید بهشتی، آغاز سخن نمود. بحث روز درباره تورم بود اما عده‌ای از حاضران مجلس خواسته بودند که راجع به انتخابات ریاست جمهوری نیز بحث شود. 4 شهید بهشتی نیز در این زمینه سخنانی ایراد کرد و براساس نوار ضبط شده از اظهارات ایشان، آخرین جملات مشارالیه در لحظات قبل از انفجار چنین بود:
«... ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برایمان مهره سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند. تلاش کنیم کسانی را که متعهد به مکتب هستند و سرنوشت مردم را به بازی نمی‌گیرند انتخاب شوند و ...»5
عامل انفجار هفتم تیر، فردی به نام محمد‌رضا کلاهی دانشجوی دانشگاه علم و صنعت بود که پس از پیروزی انقلاب به سازمان مجاهدین خلق پیوست و با حفظ این عضویت، ابتدا پاسدار کمیته انقلاب اسلامی خیابان پاستور شد و بعد با هدایت سازمان، به داخل حزب جمهوری اسلامی راه پیدا کرد. اودر حزب ارتقاء یافت و مسئول دعوت‌ها برای کنفرانس‌ها و میزگردها و جلسات شد. ضمن آنکه مسئول حفاظت حزب نیز گردید.
او بمب را با کیف دستی خود به داخل جلسه حزب جمهوری اسلامی واقع در نزدیکی چهار راه سرچشمه تهران انتقال داد و دقائقی قبل از انفجار، از ساختمان حزب خارج شد. پس از انفجار نیز مدتی در منزل یکی از اعضای سازمان متبوع خود مخفی شد و نهایتاً از طریق مرزهای غربی کشور به عراق منتقل گردید. او در عراق با یکی از اعضای سازمان ازدواج کرد. اما در 1370 در فهرست اعضای «مسئله‌دار» سازمان قرار گرفت، در 1372 از سازمان جدا شد و در 1373 از عراق رهسپار آلمان گردید.
در فاجعه هفتم تیر علاوه بر شهید ‌آیت‌الله بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، 72 نفر دیگر از جمله 4 وزیر، چند معاون وزیر، 27 نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.
امام خمینی در پیامی که به این مناسبت انتشار دادند، فرمودند «این کوردلان مدعی مجاهدت برای خلق، گروهی را از خلق گرفتند که از خدمتگزاران فعال و صدیق خلق بودند.» 6 امام تأکید کردند «بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود.»7

پی‌نویس‌ها:
1. در جریان حادثه انفجار مسجد ابوذر که روز قبل از فاجعه هفتم تیر به وقوع پیوست آیت‌الله سید علی خامنه‌ای از ناحیه کتف راست مصدوم شد و رگها و اعصاب دست راست وی نیز قطع شد. برای آگاهی از جزئیات این حادثه به مقاله مستقلی تحت عنوان انفجار در مسجد ابوذر تهران در سایت مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی مراجعه شود.
2. سازمان مجاهدین خلق، پیدایی تا فرجام، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی، ج 2، ص 593.
3. سازمان مجاهدین خلق، همان.
4. جلسه حزب جمهوری اسلامی 25 روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد. در این انتخابات که روز دوم مرداد 1360، پنج روز قبل از فرار بنی‌صدر برگزار شد، محمد‌علی رجائی به عنوان دومین رئیس‌جمهور اسلامی ایران برگزیده شد.
5. روزها و رویدادها، انتشارات پیام مهدی(عج) بهار 1379، ص 184.
6. صحیفه امام، ج 15، ص 2.
7. صحیفه امام، همان، ص 3.

موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی



موضوعات مرتبط: دانستنی , مناسبت

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٧ | ٩:٥٥ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

 روزه گرفتن یعنی این که انسان براى انجام فرمان خداوند عالم، از اذان صبح تا مغرب از انجام چیزهایى که روزه را باطل مى‌کند،خوددارى نماید.

 

روزه"احکام و آداب"

الف-نیت:

 
  انسان می‌تواند در هر شب از ماه رمضان برای روزه‌ی فرداى آن نیت کند اما بهتر است که شب اول ماه نیت روزه‌ی همه ماه را بنماید.
  از اول شب ماه رمضان تا اذان صبح، هر وقت نیت روزه فردا را بکند اشکال ندارد.
  وقت نیت روزه مستحبى از اول شب است تا موقعى که به اندازه نیت کردن به مغرب وقت مانده باشد، یعنی اگر تا آن موقع کارى که روزه را باطل می‌کند انجام نداده باشد و نیت روزه مستحبى کند، روزه او صحیح است.
  کسى که پیش از اذان صبح بدون نیت روزه خوابیده است، اگر پیش از ظهر بیدار شود و نیت کند، روزه او صحیح است چه روزه او واجب باشد چه مستحب، و اگر بعد از ظهر بیدار شود، نمی‌تواند نیت روزه واجب نماید.

ادامه مطلب...



موضوعات مرتبط: دانستنی , مناسبت
ادامه مطلب

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٧ | ٩:۳٩ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()
به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن کریم: طرح پیامکی ختم قرآن کریم (ضیافت نور) توسط کانون فرهنگی عصر ظهور روستای اردیب و با همکاری و مشارکت سایت سرزمین آفتاب طراحی و اجرا گردید. برای شرکت در این طرح کافیست عدد “۱۱۴” را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۰۰۰۳۰۰۹۰۰۹ ارسال نمایید. با ارسال هر پیامک شماره ۳ صفحه از قرآن کریم (رسم الخط عثمان طه) برای شما ارسال میشود. توجه : این طرح هیچگونه محدودیتی ندارد وشما به هر تعداد صفحه که تمایل دارید می توانید درخواست نمایید.(هر پیامک ۳ صفحه از قرآن مجید به خط عثمان طه)
وبلاگ: 114.ordiby.ir


موضوعات مرتبط: خبر

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٧ | ٧:۳٠ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

نظریه پنج عاملی شخصیت

نظریه پنج عاملی شخصیت

●پایه های تجربی ومفهومی نظریه پنج عاملی
مدل پنج عاملی(FFM) شخصیت یک نتیجه گیری تجربی درباره متغیرهای صفات شخصیت می باشد. بر اساس این مدل ، شخصیت از پنج بعد اصلی تشکیل شده است که عبارتند از نورزگرایی ( N ) ، برون گرایی (E ) ، گشودگی (O) ، همسازی (A) ، و وظیفه شناسی (C ) . این پنج عامل نه تنها در مقیاسهای رتبه ای همسالان (تیوبس و کریستال ۱۹۹۲/۱۹۶۱) وجود دارند.
در ویژگیهای توصیفی (سوسیر ،۱۹۹۷) ، در پرسشنامه اندازه گیری نیازها و انگیزشها (کاستا و مک کری ،۱۹۹۸)، در مقیاسهای تخصصی Q-set کالیفرنیا (لینیگ ۱۹۹۴) و در مجموعه علایم اختلالات شخصیت (کلارک و لیوسلی ،۱۹۹۴ ) بیشتر روانشناسان واژه شخصیت را آن چیزی معنی کردند که توسط مدل پنج عاملی خلاصه شده است . این مدل سودمندی زیادی در زمینه وحدت بخشی وانسجام بخشیدن به مفاهیم و اندازه گیریهای گوناگون داشته است .
تحقیقاتی که با مدل پنج عاملی (FFM) مرتبط میشوند، جمعیتهای گوناگون را در بر میگیرد، (مک کری ،کوستا ، وهمکاران ۱۹۹۸ ) و غالباً دوره های متعدد زندگی را تحت پوشش قرار می دهند (کاستا ومک کری ،۱۹۹۲). همچنانکه کارلسون (۱۹۸۴ ) پیش بینی کرده بود. از این راهبردهای تحقیقی گوناگون، نتیجه های مهمی بدست آمده است. بنا بر این یافته ها مدل پنج عاملی (FFM) همانند " درخت کریسمسی می باشد که پایایی ، اعتبار ، تغییرناپذیری در بین فرهنگ ها و سودمندی در پیش بینی، تزئینات زیبای آن هستند.(کاستا و مک کری ، ۱۹۹۳، ص ۳۰۲)
●نظریه صفات و مدل پنج عاملی (FFM)
اگر چه مدل پنج عاملی(FFM) یک نظریه شخصیت نیست ، مک کری و جان (۱۹۹۲) اصول اساسی نظریه صفات را تایید کردند، که افراد میتوانند با الگوهای نسبتاً بادوام از افکار ، احساسات و اعمال مشخص شوند. و صفات می توانند به طور کمی ارزیابی شوند . هزاران مطالعه شخصیت اندازه گیریهای FFM و وجود صفات شخصیت راتایید می کنند.
ابعاد پنج گانه ای که به کمک تحلیل عاملی بدست آمده اند ، هیچ چشم انداز نظری خاصی را نشان نمی دهند و در واقع بیش از آنکه جایگزینی برای نظریات پیشین باشند، چهارچوبی برای تلفیق و یکپارچه سازی نظامهای مختلف توصیف شخصیت فراهم می کنند . بدین شکل این طبقه بندی صفات می تواند نقطهٔ آغازی برای جمع آوری داده ها و نظریه پردازی در باب شخصیت باشد. یک نظریه، با سازمان دادن به داده ها و یافته ها داستانی منسجم بیان می کند و از این راه به تبیین برخی پدیده ها می پردازد .
روانشناسان مختلف رویکردهای متعددی در رابطه با پنج عامل بزرگ و مولفه های آنها اتخاذ کرده اند. برای مثال طرفداران نظریهٔ تحلیلی- اجتماعی مانند هوگان ( ۱۹۹۶ ) معتقدند که صفات شخصیت ساختارهایی عصب- روانشناختی در انسان ها نیستند، بلکه " مقولاتی هستند که افراد برای ارزیابی یکدیگر بکار می برند و میزان منزلت و مقبولیت فرد نزد دیگران را آشکار می سازند " . به نظر هوگان پاسخ های اشخاص به پرسشنامه های شخصیت ، نه توصیفاتی حقیقی از خود که نوعی استراتژی معرفی خود هستند. یا طرفداران نظریات بین شخصی بویژه ویگینز و ترپنل به تبعیت از سالیوان معتقدند که جایگاه شخصیت نه در افراد، بلکه در الگوهای روابط بین شخصی قرار دارد. این نظریات در حقیقت واکنشی بودند به افراط کاری هایی که در نظریات صفات در دههٔ ۱۹۷۰ بوجود آمد. در مقابل، به اعتقاد مک کرا و جان ( ۱۹۹۲ )، اگرچه مدل پنج عاملی نظریه ای درباب شخصیت نیست اما بطور تلویحی بر نظریهٔ صفات مبتنی ست . بنا بر نظریهٔ صفات، افراد را می توان در قالب الگوهای نسبتاً پایدار تفکر، احساس، و اعمال توصیف نمود و آنها را در قالب برخی صفات که نوعی ثبات بین موقعیتی دارند، اندازه گیری نمود. در نتیجه آنها این ادعای کلدبرگ و ساوسیر (۱۹۹۶) که: " رویکرد لغوی ما شکلی از نظریه ی صفات نیست." و کم ارزش دانستن دیدگاه صفات از سوی نزدیکترین روانشناسان به مدل پنج عاملی را عجیب می دانند. این روانشناسان تنها به سطح فنوتیپ شخصیت توجه می کنند و حتی این فرض را نمی پذیرند که صفات شخصیت به ویژگی های پایدار در طول زمان اشاره دارند( مک کرا و کاستا ، ۱۹۹۹ ).
به نظر کاستا و مک کرا نظریه های فوق تا حدی تنگ نظرانه اند زیرا با توجه به شواهد مربوط به ارثی بودن صفات شخصیت می توانیم نوعی ثبات و ساختار زیستی و در نتیجه نقشی علی برای آنها قائل شویم. همین امر اساس تفاوت رویکرد آنها با سایر رویکرد ها به پنج عامل است. نظریهٔ آنها با تکیه بر یافته هایی که ارثی بودن عامل ها را نشان می دهند و از وجود زیربنای زیستی برای آنها حکایت دارند، نتیجه می گیرد که این عوامل باید از ساختارها و فرایند هایی زیستی مانند موقعیت خاص ژنها، برخی مناطق مغزی ( مثلاً بادامه )، برخی انتقال دهنده های عصبی، هورمون ها و غیره سرچشمه گرفته باشند. از این لحاظ است که دیگر عبارتی مانند " پل دوست دارد به مهمانی برود زیرا فردی برون گراست "، صرفاً توصیفی از رفتار او نمی باشد، بلکه حاکی از ساختارها و فرایند هایی زیستی است که رفتار او را جهت داده اند و باید کشف شوند (جان و سریواستاوا، ۱۹۹۹).



موضوعات مرتبط: دانستنی

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٤ | ٧:٢۳ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()

اردیب نیوز نوشت:

کنار گذاشتن سنت های غلط در طول تاریخ کار بسیار سختی بوده است و هرکس بانی این گونه کارها گردد قطعاً از اجر بالایی برخوردار خواهد شد. اینجانب به عنوان نماینده بسیج روستا و یکی از اعضای هیئت امنای مسجد با کمک و همیاری سایر اعضای هیئت امنا قصد داریم یکی از این سنت های غلط که چند سالی است در اردیب رایج شده است را اصلاح نماییم.

در آستانه ماه رمضان المبارک هستیم و هر ساله خیرین بزرگوار در این ماه سنگ تمام می گذارند تا با دادن افطاری به روزه داران از اجر عظیمی که برای این کار وعده داده شده است بی نصیب نمانند. اما نکته غلطی که به نظر اینجانب تبدیل به یک سنت غلط شده است بحث افطار کردن روزه داران قبل از برگزاری نماز جماعت می باشد که اول افطار صورت میگیرد؛ بعد با تاخیری قابل تامل نماز جماعت برگزار می گردد. گرچه روزهای داغ و طولانی تابستان رمق از انسان می گیرد اما کسی که حدود 17 ساعت را طاقت آورده است بی شک می تواند 10 دقیقه دیگر را نیز تحمل نماید تا نماز جماعت در اول وقت اقامه گردد. البته قرار است در ابتدا با روحانی محل این موضوع مطرح گردد که امیدواریم ایشان نیز همکاری لازم را انجام دهند. به نظر می رسد با انجام این کار ضمن اینکه فضیلت نماز اول وقت از دست نمی رود؛ صف های نماز جماعت نیز فشرده تر گردد. از دوستانی که صاحب نظر هستند تقاضا می کنم در فرصت باقیمانده تا ماه مبارک رمضان،پیرامون این موضوع نظر دهند و در صورت مخالفت با این طرح دلایل منطقی آن را ذکر نموده، همچنین در صورت موافقت، پیشنهاد های خود را برای انجام این طرح ارائه نمایند. در ضمن هرگونه پیشنهاد و یا انتقاد شما عزیزان قطعاً برای ما محترم و در صورت عملی بودن در دستور کار هیئت امنا قرار خواهد گرفت.



موضوعات مرتبط: خبر

تاريخ : ۱۳٩۳/٤/۳ | ۸:٠۱ ‎ق.ظ | نویسنده : محمد هاشمی | نظرات ()